Hovoríte poďakovanie svojim zákazníkom alebo klientom? Ak nie ste, ste v dobrej spoločnosti, aj keď nie som si istý, že je to spoločnosť, v ktorej by ste chceli byť! Väčšina iných podnikov tiež nie je. Nechcete však vystupovať z týchto iných podnikov? Samozrejme! Som tu, aby som vám povedal, ako to urobiť pre smiešne nízku cenu menej ako 50 centov!
Premýšľajte o tom. Kedy ste naposledy dostali kartu od niekoho, s kým ste nedávno obchodovali? Nemôžem si spomenúť? Pravdepodobne preto, že nie! Myslite však, ako dobre by ste sa cítili, keby ste to urobili. Teraz, ako sa o tom, že Vaši zákazníci alebo klienti sa cítia dobre? Pocit dobra = silnejšie vzťahy. Silnejšie vzťahy = viac odporúčaní. Viac odporúčaní = viac obchodov. Dostať to?
Investujte do balíka kariet. Nie sú to štandardné karty „ďakujem“, ale krabička kariet, ktorá s vami rezonuje. Ja osobne mám niekoľko krabíc – jeden má na nich kvety a druhý má krásnu krajinu – potom ich začnite posielať. Zakaždým, keď dostanete nového zákazníka alebo klienta, pošlite im kartu poďakovať im za to, že sa rozhodli obchodovať s vašou spoločnosťou. Pretože sa tak rozhodli urobiť, nie? Pravdepodobne mohli dostať produkt alebo službu od inej spoločnosti, ale rozhodli sa, že to od vás dostanú. Nie si rád, že áno? Samozrejme, že si! Povedz im to.
Neviem o vás, ale keď vidím osobnú rukou písanú kartu v mojej pošte, najprv ju otvorím. Určite bije účet, a to ma robí cenia a špeciálne. Je to pocit, ktorý by ste chceli mať vaši zákazníci alebo klienti? Myslel som si.
Postupujte podľa týchto rýchlych tipov, aby ste ukázali lásku svojim zákazníkom alebo klientom. Sľubujem, že ťa budú milovať späť!
- Buďte včasný. Pošlite osobné poďakovanie v maile do siedmich dní od prijatia obchodu od zákazníka alebo klienta.
- Neposielajte šikovnú firemnú kartu. Namiesto toho nájdite niečo, čo predstavuje vás alebo vášho zákazníka alebo klienta!
- Ak všetko, čo budete písať, je „Vďaka za vaše podnikanie“ a podpísať kartu, neobťažujte sa, plytvanie pečiatkou. Napíšte krátku poznámku, poďakujúc im konkrétne za produkt alebo službu, ktorú kúpili, alebo za odporúčanie, ktoré urobili.
- Nepoškoďte a neodošlite e-mail. Aj keď je to zadarmo a ľahko sa to robí, nebude to vystupovať ako ručne písaná karta. A nechcete vyniknúť zo súťaže?
Je pekné poďakovať niekomu za kontaktovanie vašich produktov alebo služieb, aj keď to neviedlo k predaju … dnes! Nákupný proces by však mohol byť dlhý. A ak kupujúci premýšľa o kúpe, čo si myslíte, že bude premýšľať o vás, ak dostane kartu od vás. Hmmmm …
Nedovoľte, aby iný deň išiel bez poďakovania svojim zákazníkom alebo klientom, ako aj mnohým ľuďom, ktorí vám pomáhajú. Všetci si spomíname na tých, ktorí oceňujú naše podnikanie a pomoc – a rýchlo zabúdame na tých, ktorí nie. Čo chceš byť?