Niekedy sa zariadenia rýchlej obsluhy volali pohostinstvá. Škoda veru, že sme upustili od názvu a mnoho krát aj od obsahu slova, ktoré by malo byť základným krédom každého zariadenia.
Voľakedy bola na dedine krčma, škola, kostol- to bola celá kultúra prenesená do troch objektov.
Dnes máme všetkého viac. Ale možno chýba pohostinnosť. Tá sa z našich zariadení vytratila. Iste nie zo všetkých- našťastie. Podľa čoho si teda vyberáme miesto na :
- Príležitostné posedenie s priateľmi
- Príležitostné posedenie s rodinou
- Príležitostné zastavenie sa len tak na pohár džúsu, či kávu
Určujúcimi faktormi sú tieto:
- Poloha
- Čistota
- Personál
- Kvalita jedál a nápojov
- Profesionalita manažmentu
- Reklama
- Snaha ochutnať a vyskúšať niečo nové
Mám svoju cukráreň, kde si dám šálku kávy preto, že je jej súčasťou aj miestna pražiareň kávy a ponúkajú vždy aj výborné zákusky. Nie je ich veľa druhov no sú famózne.
S priateľmi chodievam na čapované pivo tiež na to isté miesto. Kde vedia čo čapujú. Kde sa mi nestane, že chcem Prazdroj a oni mi povedia že majú iba Plzeň. Hotová katastrofa. Je nešťastím podniku či zariadenia zamestnávať takýchto pracovníkov. Mali by ich minimálne poučiť o ponuke v ich nápojov či jedálnom lístku.
Nemalo by sa stať, že pri objednávke personál nemá ani len tušenie, aké sú ingrediencie ponúkaného jedla. Alebo nevedieť aké nápoje má v ponuke a sústavne odbehuje od stola kamsi sa opýtať.
Už pri vstupe by sme mali cítiť, že sme tam hostia vítaní a že majú o nás záujem. Hoci len očným kontaktom a pozdravom, za predpokladu že je ľudí veľa. Nikoho netreba predsa odísť len tak – neobslúženého a navyše nespokojného.
Nepredháňajte sa v ponukách špecialít na tri strany. Stačí pár kvalitných a chutných jedál, čisto prestretý stôl s džbánom vody a pár domácimi koláčikmi na stole. Keď k tomu pridáte pohostinnosť a fundovanosť personálu- vyhrali ste.